fredag 9 juli 2010

Bloggen har bytt namn!

Ja, som den observante läsaren ser så har den här bloggen bytt namn.

Jag är inte helt nöjd med det nya namnet - det känns lite mesigt - men det var nödvändigt att ta bort det gamla i alla fall.

Varför?

Tja, jag har förändrats på det år som gått sedan jag startade bloggen. Jag känner mig helt enkelt inte så cynisk längre. Ironisk, sarkastisk, tillspetsad, irriterad, frustrerad osv - ja. Men cynisk - nej. Jag insåg inte tidigare vilken negativ klang det ordet har. Jag tyckte att det var lite coolt, något att vara stolt över, att jag hade en cynisk inställning till livet. Det tycker jag inte längre.

Jag mår så oerhört mycket bättre nu än jag någonsin har gjort tidigare. Anledningarna till det behåller jag för mig själv, men det måste avspegla sig utåt på något sätt. Om inte annat så genom att stryka orden (ofta cyniska) från min bloggtitel.

Jag är fortfarande jag, bara lite mer nu än tidigare. Det där kanske ingen annan än jag förstår, men jag är heller inte säker på om jag skriver för mig själv eller för andra, så det kan kvitta just nu.

Nu kanske jag gör någon besviken genom att mjäka till mig, men jag kommer fortfarande att ha stunder då jag dryper av mindre positiva känslor och tankar. Bara att det blir uppblandat med lite annat också.

Och ni får tycka vad ni vill - för det är min blogg och jag bestämmer *moahahahaha*

4 kommentarer:

  1. "Jag är fortfarande jag, bara lite mer nu än tidigare."
    Jo. Det tror jag att jag förstår. Och känner igen. Visst är det ganska häftigt?!

    En blogg är som livet, a work in progress, namn kommer och går och förändras i takt med att innehållet förändras, och det förändras i takt med att du förändras. Det vore väl hemskt annars!

    SvaraRadera
  2. Så sant, så sant!

    Då är det något positivt!

    SvaraRadera
  3. Kan inte hålla mig från att citera min favoritdefinition av cyniker:

    "CYNIC, n. A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as the ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision."
    Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary (1906)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja men det var nog så jag tyckte tidigare!

    SvaraRadera