torsdag 7 maj 2009

Inatt jag drömde...

Jag funderar ibland över mina drömmar och deras eventuella betydelser. Jag har drömt sanndrömmar tillräckligt ofta för att vakna genomsvettig med hjärtklappning när jag drömmer att något hemskt har hänt.

Men en dröm som liknar den jag drömde natten till idag har jag inte varit med om förut.

Jag drömde att jag drömde om en tjej jag känner. Inte en nära vän, utan en jag träffar några gånger per år. Hon har kopplingar till händelser tidigare i mitt liv, men det hör inte hit nu.

I alla fall, jag drömde att jag drömde att jag träffade henne och det hände lite saker. Sen vaknade jag - i drömmen - och träffade henne, och samma saker som i dröm-drömmen hände.

Hängde ni med? En metadröm, kan man kalla det så? Jag undrar verkligen vad detta kan betyda, och vad min hjärna försöker säga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar